Dit is de plek waar kinderen cultuur kunnen opdoen

Diverse producties en interactieve stations nodigen kinderen en hun families uit om zich te verdiepen in de wereld van de beroemde rover. In deze tentoonstelling worden ook het leven en werk van de auteur Otfried Preussler opgevoerd, die in 2013 overleed en op 20 oktober 2018 95 zou zijn geworden.

“Met onze inzet voor het Staatsmuseum van Württemberg kunnen we beide op een verstandige manier combineren en het culturele programma van Stuttgart versterken. Wij beschouwen het interactieve museum in het bijzonder als een uitstekend cultureel aanbod voor kinderen en steunen het daarom van harte.”

Het steunen van educatieve en culturele projecten is voor ons van groot belang.

Brigitte Vöster-Alber, directeur van GEZE GmbH
Bij het kindermuseum ‘Junges Schloss’ (jongerenslot),

GEZE GmbH ondersteunt ‘Junges Schloss’ (jongerenslot), het kindermuseum dat deel uitmaakt van het Württemberg State Museum in Stuttgart. Foto: Hendrik Zwietasch; Württemberg State Museum, Stuttgart © Hendrik Zwietasch; Landesmuseum Württemberg, Stuttgart

Het Staatsmuseum van Württemberg, dat werd opgericht in 1862, is het grootste museum op het gebied van culturele geschiedenis in Baden-Württemberg. De collecties in het Altes Schloss (oude kasteel) laten schatten van wereldklasse zien en bieden een spannende reis door de geschiedenis van de regio, van het kunstwerk van de jagers uit de ijstijd tot aan het Koninkrijk Württemberg.

Als afzonderlijke instelling van het staatsmuseum van Württemberg en het eerste kindermuseum in de hoofdstad is het ‘oude kasteel’ sinds oktober 2010 een hotspot voor kinderen vanaf de leeftijd van vier jaar en hun gezinnen, dankzij de hands-on tentoonstellingen.