Focus op megatrends: GEZE in de tijd van digitale transformatie
Tomislav Jagar is lid van de GEZE-bestuursraad, waar hij verantwoordelijk is voor de verkoopafdeling. In dit interview onthult hij hoe GEZE als traditioneel bedrijf de uitdagingen van het digitale tijdperk aangaat.
Bezoekers aan de BAU-vakbeurs konden een verandering in het publieke imago van het bedrijf zien en voelen. Hoe zou u de heroriëntatie van het merk GEZE concreet definiëren, meneer Jagar?
Ja, dat klopt. U kunt de verandering goed zien op de belangrijke vakbeurs BAU in München. Wij presenteren onszelf als briljant, modern en open – helemaal in lijn met onze waardepropositie: wij zetten ons in om leefbare gebouwen te bieden. Wij zijn ook een merk dat u kunt aanraken, en de vakbeurs is letterlijk een contactpunt voor iedereen. Voor ons betekent ook dat partnerschap. Particulier of professioneel, wij interageren onder dezelfde voorwaarden met alle bezoekers, of het nu klanten, partners of potentiële klanten zijn. Iedereen kan onze producten aanraken, de kwaliteit ervaren – en natuurlijk vragen stellen.
Dit betekent dus dat voor GEZE de producten centraal staan?
Ja, zeker weten. Wij zijn een bedrijf met sterke wortels wat vakmanschap en kwaliteit betreft. Maar op hetzelfde moment zijn wij een internationaal bedrijf geworden dat actief is in complexe en dynamische omgevingen. En wij hebben gedurende onze 150-jarige geschiedenis herhaaldelijk aangetoond dat wij in staat zijn tot veranderingen en bij de tijd te blijven. Wij zijn in staat flexibel in te spelen op de zeer verschillende behoeften en wensen van onze klanten en partners. Dit begint bij luisteren en begrijpen. Naast individuele producten zorgen wij ook voor pakketten op maat en gepersonaliseerde oplossingen.
Gedurende onze 150-jarige geschiedenis hebben wij herhaaldelijk aangetoond dat wij in staat zijn tot veranderingen en flexibel kunnen inspelen op de zeer verschillende behoeften van onze klanten.
Tomislav Jagar, directeur Verkoop bij GEZEDirecteur van GEZE Tomislav Jagar © Katrin Fiedler / GEZE GmbH
Wat betekent dit voor uw verkoopstrategie?
Het is onze missie ondersteuning te verlenen voor gebouwen gedurende hun hele levenscyclus. Dit betekent niet alleen het leveren van producten aan klanten, maar ook ze te advies en ondersteuning te geven. Wij zetten ons in om op ieder moment flexibele en betrouwbare services te bieden. Wij zien onszelf als een complete en geïntegreerde oplossingsaanbieder die werkelijk de waarde van een netwerk voor het specifieke project begrijpt.
Als we het hebben over netwerk – wat betekent digitalisering voor uw sector?
Voor ons is digitalisering een houding. Het gaat niet alleen om techniek en tools. Het heeft vooral te maken met communicatie en digitale vormen van samenwerking. Techniek volgt de nieuwe behoeften – niet andersom. Op hetzelfde moment controleren we de digitale wereld van dichtbij. We overwegen wat voor rol onze producten zouden kunnen spelen en ontwikkelen spannende ideeën voor de toekomst. Maar wij beschouwen digitalisering als een doel op zich: het moet meerwaarde bieden aan onze klanten en gebruikers. En ook de gevoelige aspecten van digitalisering mogen we niet verwaarlozen, zoals gegevensveiligheid en gegevensbescherming.
Digitalisering begint met denken. Het gaat niet alleen om techniek en tools. Het heeft vooral te maken met communicatie en nieuwe vormen van samenwerking.
Tomislav Jagar, directeur Verkoop bij GEZEU hebt dus een zeer complete benadering van constructie en gebouwen?
Ja, omdat wij wereldwijd actief zijn. En wij treden de wereld open tegemoet. Op basis van onze jarenlange deskundigheid, streven wij ernaar te reageren op megatrends in het belang van onze klanten. Duurzaamheid, verstedelijking, smart buildings – dit zijn niet slechts holle frasen voor ons. Met onze oplossingen streven wij ernaar concrete antwoorden te leveren op deze uitdagingen. Ons ultieme doel is uiteindelijk een verantwoordelijke en leefbare constructie mogelijk te maken.